به شوند ارج نهادن به دهش بزرگواران یادآور میشویم که ساختمان باغ اسون از دهش روانشاد سروش فریدون اُم بر روی زمین اهدایی شادروان بهرام جی بیکاجی ساخته و در سال ۱۳۵۶ به انجمن زرتشتیان تهران پیشکش شد . مجموعه مذکور در ارتفاعات زیبای کوههای شمال تهران جای گرفته و به گواه دوستداران محیط زیست و کوهنوردان یکی از اماکن بسیار زیبای انجمن زرتشتیان تهران میباشد . در سال ۱۴۰۰ بنا به سیاست برونسپاری انجمن وقت با اخذ مصوبات مربوطه هیات اجرایی تشکیل و شروع به فعالیت نمود ، این هیات بلافاصله اقدام به بررسی و تعیین اهدافی نمود تا توسط آن بتواند رضایت همکیشانی که به آن مکان تردد داشتند را جلب نماید .در ابتدای امر میبایست زیرساخت های مذکور آماده و مورد بهرهبرداری قرار گیرد . به همین روی اموری از قبیل ایجاد شبکه گاز رسانی ، رفع مشکلات برق و آب در دستور کار قرار گرفت که با جدیت کامل دنبال و به سرانجام رسید ، موازی با این اقدامات ساماندهی باغ ، آبرسانی ، بازبینی و حفر چاهها نیز صورت پذیرفت ، با دهش همکیشان و موافقت انجمن و مشورت با صاحب نظران بنایی در کنار ساختمان قدیمی برای استفاده سرویس بهداشتی احداث شد ، محصولات باغ زیرنظر هیات ساماندهی گردید و در فاز بعد لزوم بازسازی ساختمان قدیمی احساس و با توجه به شرایط خاص آن منطقه مرحله به مرحله این امر در حال انجام میباشد . بیگمان بدون حضور و حمایت نیکاندیشان و انجمن وقت این کار عملی نمیشد که صمیمانه قدردان و سپاسگزار بوده و هستیم . در این راه با مصائب و مشکلاتی روبرو بودیم که با یاری خداوند این سختیها نیز پشت سر گذاشته شد ، از بیان جزییات آن گذر کرده و به عملیات اجرایی میپردازیم ، ساختمان مذکور دارای دو اتاق و سرویس و آشپزخانه و تراس بزرگی میباشد که با نظر کارشناسان و نمایندگان و رابط انجمن اندکی تغییر و بازسازی گردید ، شایان ذکر است که بازسازی در شهر و منطقهای صعبالعبور مانند باغ اوسون دارای تفاوتهای بسیار فاحشی بوده که نیاز به تدابیر خاص خود را دارد . در حال حاضر سرویس بهداشتی و آشپزخانه و تراس تقریباً به مراحل پایانی خود رسیده و مابقی قسمتها وارد مرحله به اصطلاح نازک کاری آن شده است که امیدواریم با نظر مثبت و حمایت گردش جدید انجمن زرتشتیان تهران و حمایت همکیشان این مرحله هم به اتمام برسد .
باورمان بر اینست که همکیشان شایسته بهترینها هستند و برآنیم حداکثر توان خود را بکار گیریم تا جایگاهی در شأن شما بهدینان مهیا سازیم تا با حضور در آنجا بدور از همه چالشها و مشکلات زندگی به آرامش و آسودگی خیال دست یابید ،
وظیفه داریم از تمامی دهشمندانی که چه بصورت مالی ، فکری، …. ما را همراهی نمودهاند قدردانی کنیم .و همچنین به دیده منت یکی از خویشکاری های ما ذکر اسامی سرورانی است که در این راه حامی و پشتوانه هیات اجرایی بودهاند که حتما در پایان این روند انجام خواهد شد .
میگویند دیکته نانوشته غلط ندارد ، ما تمام تلاش خود را کردهایم تا اشتباهی نداشته باشیم و امیدواریم که کوتاهی و اشتباهی اگر صورت گرفته به بزرگی خود بخشیده و کماکان ما را همراهی نمایید .
با سپاس فراوان
هیات اجرایی باغ اوسون
بهار ۱۴۰۵
پیروز باشید