گزارش فعالیت هیات اجرایی باغ اسون



به شوند ارج نهادن به دهش بزرگواران یادآور میشویم که ساختمان باغ اسون از دهش روانشاد سروش فریدون اُم بر روی زمین اهدایی شادروان بهرام جی بیکاجی ساخته و در سال ۱۳۵۶ به انجمن زرتشتیان تهران پیشکش شد . مجموعه مذکور در ارتفاعات زیبای کوه‌های شمال تهران جای گرفته و به گواه دوستداران محیط زیست و کوهنوردان یکی از اماکن بسیار زیبای انجمن زرتشتیان تهران میباشد . در سال ۱۴۰۰ بنا به سیاست برونسپاری انجمن وقت با اخذ مصوبات مربوطه هیات اجرایی تشکیل و شروع به فعالیت نمود ، این هیات بلافاصله اقدام به بررسی و تعیین اهدافی نمود تا توسط آن بتواند رضایت همکیشانی که به آن مکان تردد داشتند را جلب نماید .در ابتدای امر میبایست زیرساخت های مذکور آماده و مورد بهره‌برداری قرار گیرد . به همین روی اموری از قبیل ایجاد شبکه گاز رسانی ، رفع مشکلات برق و آب در دستور کار قرار گرفت که با جدیت کامل دنبال و به سرانجام رسید ، موازی با این اقدامات ساماندهی باغ ، آبرسانی ، بازبینی و حفر چاهها نیز صورت پذیرفت ، با دهش همکیشان و موافقت انجمن و مشورت با صاحب نظران بنایی در کنار ساختمان قدیمی برای استفاده سرویس بهداشتی احداث شد ، محصولات باغ زیرنظر هیات ساماندهی گردید و در فاز بعد لزوم بازسازی ساختمان قدیمی احساس و با توجه به شرایط خاص آن منطقه مرحله به مرحله این امر در حال انجام میباشد . بی‌گمان بدون حضور و حمایت نیک‌اندیشان و انجمن وقت این کار عملی نمیشد که صمیمانه قدردان و سپاسگزار بوده و هستیم . در این راه با مصائب و مشکلاتی روبرو بودیم که با یاری خداوند این سختیها نیز پشت سر گذاشته شد ، از بیان جزییات آن گذر کرده و به عملیات اجرایی میپردازیم ، ساختمان مذکور دارای دو اتاق و سرویس و آشپزخانه و تراس بزرگی میباشد که با نظر کارشناسان و نمایندگان و رابط انجمن اندکی تغییر و بازسازی گردید ، شایان ذکر است که بازسازی در شهر و منطقه‌ای صعب‌العبور مانند باغ اوسون دارای تفاوتهای بسیار فاحشی بوده که نیاز به تدابیر خاص خود را دارد . در حال حاضر سرویس بهداشتی و آشپزخانه و تراس تقریباً به مراحل پایانی خود رسیده و مابقی قسمتها وارد مرحله به اصطلاح نازک کاری آن شده است که امیدواریم با نظر مثبت و حمایت گردش جدید انجمن زرتشتیان تهران و حمایت همکیشان این مرحله هم به اتمام برسد . 
باورمان بر اینست که همکیشان شایسته بهترینها هستند و برآنیم حداکثر توان خود را بکار گیریم تا جایگاهی در شأن شما بهدینان مهیا سازیم تا با حضور در آنجا بدور از همه چالشها و مشکلات زندگی به آرامش و آسودگی خیال دست یابید ، 
وظیفه داریم از تمامی دهشمندانی که چه بصورت مالی ، فکری، …. ما را همراهی نموده‌اند قدردانی کنیم .و همچنین به دیده منت یکی از خویشکاری های ما ذکر اسامی سرورانی است که در این راه حامی و پشتوانه هیات اجرایی بوده‌اند که حتما در پایان این روند انجام خواهد شد . 
میگویند دیکته نانوشته غلط ندارد ، ما تمام تلاش خود را کرده‌ایم تا اشتباهی نداشته باشیم و امیدواریم که کوتاهی و اشتباهی اگر صورت گرفته به بزرگی خود بخشیده و کماکان ما را همراهی نمایید .
با سپاس فراوان 
هیات اجرایی باغ اوسون 
بهار ۱۴۰۵
پیروز باشید