سخنان اشوزتشت/بخش سی و دوم

اي نوعروسان و دامادان روي سخنم با شماست، به اندرزم گوش دهيد و گفتارم را به خاطر بسپاريد و با غيرت در پي زندگاني پاك‌منشي برآييد. هريك از شما بايد در كردارنيك و مهرورزي برديگري پيشدستي جويد تا اين زندگاني مقدس زناشويي با خوشي و خرمي همراه باشد.

يسنا ٥٣ بند ٥

 اي مردان و زنان راه راست را دريابيد و پيروي كنيد. هيچگاه گرد دروغ و خوشي‌هاي زودگذري كه تباه كننده زندگي است، نگرديد. زيرا لذتي كه با بدنامي و گناه همراه باشد، چون زهر كشنده‌ايست كه به شيريني در آميخته و همانند خودش دوزخي است. با اين گونه كارها زندگاني گيتي و مينوي خود را تباه مسازيد.

يسنا ٥٣ بند ٦

 پاداش رهروان نيكي به كسي رسد كه هوا و هوس، خودخواهي و آرزوهاي باطل را از خود دور سازد برنفس خويش چيره شود و كوتاهي و غفلت درين راه پايانش جز ناله و افسوس چيز ديگري نخواهد بود.

يسنا ٥٣ بند ٧

 فريب خوردگاني كه دست به كردار زشت زنند، گرفتار بدبختي و نيستي خواهند شد و سرانجامش خروش و فرياد و ناله است؛ ولي زنان و مرداني كه به اندرز و راهنمايي من گوش دهند، آرامش و خوشي زندگي بهره‌شان خواهد بود و سختي و رنج از آنان دور خواهد گشت و به نيكنامي جاوداني خواهد رسيد.

يسنا ٥٣ بند ٨

 پيروان راه بد مردم نيك را خوار مي‌شمارند و ديگران را عليه آنان وا مي‌دارند. اينان چون فرمانبردار نفس خويشند، دينداران را پست مي‌شمارند و خواهند كوشيد تا آنان را آلوده سازند. كيست آن سرور دادگري كه با تمام وجود ضد آنان برخيزد.

اي مزدا تنها تو مي‌تواني با نيروي خود دينداران درست كردار را يار و ياور باشي و آنان را نيكوترين مزد و پاداش دهي.

يسنا ٥٣ بند ٩