سخنان اشوزتشت/بخش بیست و ششم

خوشي و فراواني از آن كسي است كه از خود گذشته و پاك منش باشد. چنين كسي به واسطه داشتن فروتني وپارسايي سزاوار آن خواهد بود كه داراي نيروي ايزدي شود.

يسنا ٤٩ بند ٥

اي مزدا؛ از تو درخواست مي‌كنم كه وظيفه مراكه بايد از روي خرد و راستي انجام يابد، براي من روشن سازي تا ضمن اين كه آيين تو را به درستي دريابم و بتوانم آنرا چنانچه بايد و شايد به ديگران بياموزم.

يسنا ٤٩ بند ٦

باشد كه هر كسي با انديشه نيك توام با راستي اين آيين را فراگيرد، چن تنها اهورامزدا به درستي آگاهست كه كدام يك از پيشوايان و سپاهيان و كشاورزان به اين آيين گرويده‌اند و در گسترش آن به من ياري مي‌كنند.

يسنا ٤٩ بند ٧

اي مزدا؛ از تو درخواست مي‌كنم كه به پيروان و يارانم نيكوترين بخشش ارزاني داري تا همه از ياري راستي و شجاعت معنوي برخوردار گشته بتوانيم با هم پيك پيام تو باشيم.

يسنا ٤٩ بند ٨

آن ياور كوشايي كه براي خدمت به مردم برگزيده شده بايد فرمان‌هاي مزدا را نيك به خاطر بسپارد و بداند كه پيرو راستي نبايد با دروغ پرستان آميزش كند. تو هم اي جاماسب بدان كه هركس به گروه راستان پيوست در روز واپسين (درپايان) از بهترين پاداش برخوردار خواهد شد.

يسنا ٤٩ بند ٩

اي مزدا؛ من تن و جان وروان پيروان با ايمان راه راستي و پاك منشي و گروندگان اين آيين مقدس را در پناه و حمايت تو مي‌سپارم. زيرا تويي تواناي بزرگ و نيرومند و زوال ناپذير.

يسنا ٤٩ بند ١٠

ولي روان زشت كردار و بدگرفتار و بدوجدان و همه پيروان دروغ از خوي بد خويش پيوسته در شكنجه هستند و در پايان به سزاي دروغ، جايي كه منزل اصلي آنانست راه خواهند يافت.

يسنا ٤٩ بند ١١