سخنان اشوزرتشت/بخش بیست و پنجم

خشم بايد بازداشته شود. در برابر ستم بايد ايستادگي كرد. اي كساني كه در پاك منشي استواريد، براي پيشرفت و فيروزي راستي و درستي طرفدار و دوستدار راستي باشيد. چه جاي چنين كساني در پايان سراي اهوارئي خواهيد بود.

يسنا ٤٨ بند ٧

اي مزدا؛ چه هنگام مردم به حقيقت پي خواهند برد؟ كي اين آشام پليد سكرآور برخواهد افتاد؟ چيزي كه مردم فريبان زشت كردار به وسيله آن ديگران را مي‌فريبند و هوش و خرد آنان را زايل مي‌سازند؟

يسنا ٤٨ بند ١٠

كي اي مزدا راستي و خرد ايزدي و شجاعت معنوي به زندگي افراد خانواده‌ها داخل خواهد شد؟ چه كسي آرامش زندگي را جايگزين ستم و بيدادگري خواهد كرد؟ به سوي چه كساني بخشش نيك‌منشي فراخواهد رسيد و از سودهاي آن برخوردار خواهند شد؟

يسنا ٤٨ بند ١١

به راستي كساني از زمره سوشيانت‌ها و رهانندگان جهان بشمار خواهند رفت كه فرمان‌هاي مزدا و وظيفه خود را با نيك‌منشي به جاي آرند وضد خشم و ستم بپاخيزند و آنرا درهم شكنند.

يسنا ٤٨ بند ١٢

فسادكنندگان با لجاجت تمام در برابر من ايستاده‌اند و نمي‌گذارند غفلت زدگان و گمراهان را بيدار و به راه راست رهبري كنم‌. اي مزدا؛ روي به من كن و با بخشش نيك منشي مرا نيرويي ده تا برآنان چيره شوم.

يسنا ٤٩ بند ١

دروغ پرستان با آموزش‌هاي دروغين خود مدتي است كه مرا نگران كرده‌اند. اينان از راستي گريزان و از خرد ايزدي به‌دور هستند و هرگر درپي آن نيستندكه با پاك منشان بياميزند و با آنان به بحث پردازند.

يسنا ٤ بند ٢

چون پايه آيين مزديسني بر راستي استوار است هميشه سودبخش است. و از آنجايي كه پايه آيين ديوپرستي بر دروغ نهاده شده، هميشه زيان بخش است. اين است كه من مي‌خواهم مردم به پاك منشان به پيوندند وهمبستگي خود را با دروغ پرستان بگسلانند.

يسنا ٤٩ بند ٣

اين دروغ پرستان بدكردار با زبان خويش در ميان مردم رشك و خشم برانگيزند و مخالف آباداني و پيشرفت جهانند. بدكاراني‌ كه در پي گسترش كارهاي زشت هستند نظر به سرشت بدخويش هميشه راه ديوان را برمي‌گزينند.

يسنا ٤٩ بند ٤